Åpen skole – Et lavterskeltilbud for felleskap og trivsel

På Bodin har vi etablert "Åpen skole" som et lavterskeltilbud for våre elever, for å skape et positivt fellesskap og forebygge ensomhet. Dette tilbudet er en viktig ressurs for å fremme trivsel og samhold blant elevene våre.

Om tilbudet

"Åpen skole" tilbyr et bredt spekter av aktiviteter og tjenester. Dette inkluderer gratis måltider, sosiale sammenkomster med venner og voksne, samt leksehjelp fra engasjerte medelever. Videre tilbyr vi varierte aktiviteter som trening, brettspill, håndarbeid og organiserte aktiviteter som klatresenteret, skøyteturer og skogsturer. Vi oppfordrer også elevene til å komme med egne ønsker og forslag til aktiviteter, og strekker oss langt for å imøtekomme disse.

Hvem passer det for:

"Åpen skole" er for alle elever som ønsker å være en del av et fellesskap, uavhengig av om de bor på hybel eller hjemme. Enten du ønsker å være med venner, få nye venner, nyte gratis måltider, få hjelp til lekser, trene, slappe av, delta i aktiviteter eller bare ønsker å tilbringe tid på skolen mens du venter på bussen – "Åpen skole" har noe for alle.

Aktivitetsoversikt

Hver dag er det gratis middag, mulighet for trening, brettspill, hobbyaktiviteter og sosialt samvær.

I tillegg vil det være ulike aktiviteter eller tema fra uke til uke. Du finner mer informasjon om dette i faget «Åpen skole» på Itslearning, på infoskjermene på skolen og på Instagramkontoen til skolen.

Mandag: 15.30 – 18.00

Tirsdag: 15.30 – 18.00

Onsdag: 15.30 – 18.00

Torsdag: 14.00 – 18.00

Påmelding

Påmelding til middag skjer gjennom informasjon tilgjengelig på faget "Åpen skole" på itslearning.

Vi ser frem til å ønske deg velkommen til "Åpen skole" og håper du vil dra nytte av dette verdifulle tilbudet for fellesskap, trivsel og læring på Bodin skole.