Litt om fakturaen
Du skal ha fått påminnelse om å levere inn lærebøker tre ganger i løpet av våren. Etter at alle skap og klasserom er sjekket, så sender vi ut faktura til deg som ikke har fått levert inn bøkene. Den blir sendt ut digitalt. Det er personen som skrev under på avtalen om PC og læremidler som mottar faktura på manglende innleverte lærebøker. Ofte er dette en av dine foresatte.
Ulike løsninger
1. Du kan fortsatt levere inn
Hvis du leverer inn det du har lånt, trenger du ikke å betale fakturaen. Skolen er åpen nesten hele sommeren, kontakt oss på telefon 75 65 10 00 hvis du vil sjekke. Hvis du har grunn til å tro at du har byttet bøker med noen i klassen, så hold kontakt med personen(e) det gjelder til saken er i orden.
2. Kjøpe et erstatningseksemplar
Hvis du har mistet eller ødelagt boka, og den koster mindre enn 500 kroner, vil det lønne seg for deg å kjøpe et erstatningseksemplar og levere inn. De fleste bokhandlere kan bestille inn ting de ikke har på lager – det tar gjerne ei stund, så det er lurt å ta kontakt med biblioteket slik at saken ikke blir sendt til inkasso imens. De kan også gi deg tips til hvordan det er lurest å handle.
3. Betale faktura
Hvis du ikke leverer inn eller kjøper et nytt eksemplar må du betale fakturaen. Hvis du ikke betaler innen fristen vil du motta ei purring på faktura. Hvis du ikke reagerer på purringa blir saken oversendt til inkassobyrå, og da øker beløpet. Inkassobyråer har sine egne gebyrer som skolen ikke har myndighet til å frafalle.
Kontakt oss hvis du trenger hjelp!
Har det skjedd en feil? Ring oss eller kom innom!
Planlegger du å bruke boka neste år? Ring oss eller kom innom!
Er du bortreist og får ikke ryddet opp før du kommer hjem? Ring oss!
Telefonnummeret direkte til biblioteket er: 75 65 10 79, og om du ikke får svar kan du ringe til resepsjonen på telefon: 75 65 10 00