Fått faktura på lærebøker?

Slik rydder du opp.

For kort tid siden sendte vi ut faktura for savnede lærebøker. Fakturaer går sjelden vekk av seg sjøl, men du har mange muligheter for å rydde opp:

Du kan fortsatt levere inn
Skolen er åpen hele sommeren, kontakt oss på telefon 75 65 10 79 / 75 65 10 00 hvis du vil sjekke. Hvis du leverer inn det du har lånt, trenger du ikke å betale fakturaen. Hvis du har grunn til å tro at du har byttet bøker med noen i klassen, så hold kontakt med personen(e) det gjelder til saken er i orden.

Kjøpe et erstatningseksemplar
Hvis du har mistet eller ødelagt boka, og den koster mindre enn 500 kroner, vil det lønne seg for deg å kjøpe et erstatningseksemplar og levere inn. De fleste bokhandlere kan bestille inn ting de ikke har på lager – det tar gjerne ei stund, så det er lurt å ta kontakt med biblioteket slik at saken ikke blir sendt til inkasso imens. Vi har gode erfaringer med blant annet følgende bokhandlere:
Leselysthuset på Rognan, tlf 75 69 16 66
Haugen bok www.haugenbok.no

Betale faktura
Hvis du ikke betaler innen fristen vil du motta ei purring på faktura. Hvis du ikke reagerer på purringa blir saken oversendt til inkassobyrå, og da øker beløpet. Inkassobyråer har sine egne gebyrer som skolen ikke har myndighet til å frafalle.

Har det skjedd en feil? Ring oss!

Planlegger du å bruke boka neste år? Ring oss!

Er du bortreist og får ikke ryddet opp før du kommer hjem? Ring oss!

Vi har telefon 75 65 10 79, og er tilbake fra ferie 24. juli.