Kantina

Velkommen til vår flotte kantine her på Bodin.

Maten som serveres i kantina skal være helsefremmende. Grovt brød, frukt, grønnsaker, fisk og mindre sukker. Vi skal ha økologiske produkter og være bærekraftig. Vi tar ikke imot kontanter, bare kort.

Åpningstider:

Mandag, tirsdag, onsdag, fredag:
07.45-14.00

Torsdag:
07.45-13.15

Frokost

Gratis frokost til elever i videregående skole i kantina hver dag kl. 07:45 - 08:20.

Grøt og melk hver dag. Tilbehør vil variere mellom kanel, sukker og frukt/bær.

Frokosten skal nå kun spises i kantina. Av økonomiske og miljømessige hensyn skifter vi ut pappbegrene med porselenskål. Ved å bruke porselen sparer det kr 1,- pr grøt. I fjor serverte vi 7000 porsjoner med frokost.

Mat og drikke

I kjølediskene er det stort utvalg av fylte bakervarer.
Det vil alltid være noe for vegetarene i kjøledisken og varmlunsjen.

Alt av meierivarer og sukkerfri brus står i serveringsdisken.

Ved inngangen finner du varmt og kaldt vann. Ta med egen drikkeflaske til kaldt vann. Vi tilbyr kaffekort.

Salatbar og fruktbar

Du fyller salatbegeret med det du ønsker, veier i kassen og betaler hektopris.

Egen bar for frukt i glass, og smoothie.

Fredager kan du få kjøpt nystekte boller/kanelsnurring/kake.
Vi har også andre tilbud enn ellers i uka.

Varm lunsj

Menyen blir publisert på skolens Instagramkonto og informasjonstavlene hver mandag.

• Mandag: Suppe m/ brød (er også vegetar)
  • Tirsdag: kjøttrett og vegetarrett
  • Onsdag: Pizza m/ mais og dressing
  • Torsdag: Fiskerett

Vi lager mye av lunsjen fra grunnen av.

Lunsjen blir organisert slik: Kjøp deg en lunsjbillett mellom kl. 7:45 og 12:00 samme dag som du skal spise lunsjen. Hent lunsjen fra kl. 11:00-12:15 i varmmatluka som er forbi salgsdisken.

Vi ønsker at alle som handler følger pilens retning når de går fra handleområdet.

Kantina drives etter selvkostprinsippet. Skolen ønsker at kantina skal være en oase i skolehverdagen og et trivelig sted å møtes. Kantina bør være like mye en arbeidskulturell og sosial arena som et spisested.

Vær snill å rydde etter deg og hold orden, da blir det trivelig for alle som kommer til kantina.