Utleie

Det er mulig å låne eller leie skolens lokaler når skolen ikke trenger dem selv. Bodin videregående skole skal være en ressurs for lokalsamfunnet på Mørkved og for frivillige organisasjoner.

Hvem kan søke?

Elevorganisasjoner, frivillige organisasjoner og ansatte ved Bodin videregående skole.

Hvem kan låne lokaler gratis?

Elevorganisasjoner og frivillige organisasjoner med tilskudd etter Lov om voksenopplæring har rett til å låne undervisningslokaler vederlagsfritt på hverdager inntil kl. 21.

Hva koster det å leie?

Bodin videregående skole kan ikke belaste leietaker for annet enn faktiske kostnader til renhold, tilsyn og eventuelt svinn (knuste kopper og fat). Bygg og lokaler er forskjellige og tidsbruk for renhold og tilsyn varierer. Skolen har beregnet en sats for å utføre renhold og tilsyn:

Leie av kantine kr. 3500 pr. dag/kveld. I tillegg kommer et depositum på kr. 500 som skal dekke eventuelt svinn.

Leie av gymsal kr. 300 pr. time

Leie av personalrom (gjelder kun for ansatte ved Bodin vgs og maritime fagskole) kr 1100 pr. dag/kveld (uten leie av kopper/fat) og kr. 1500  (med leie av kopper og fat) pr. dag/kveld eller helg (konfirmasjon/barnedåp). I tillegg kommer et depositum på kr. 500 som skal dekke eventuelt svinn.

Leie av klasserom kr. 100 pr. time

Leie av auditorium kr. 200 pr. time

Leie av basseng avtales med Bodø kommune, telefon 75 55 60 52 eller e-post: postmottak@bodo.kommune.no. Kontaktperson er Rune Lund Sommerseth. Lørdag etter kl. 12 og søndag hele dagen kan bassenget leies ut for kr. 500 pr. time. Leietakere må ha godkjent livredningsprøve og følge reglement for bruk av bassenget.

Leie av klasserom for overnatting (forutsetter at det er en våken brannvakt om natta), kr. 100 pr. person per døgn. Grunnet utskifting av vinduer vil ikke klasserom kunne leies for overnatting skoleåret 2019/20.

Til hvilke tidspunkt kan man låne eller leie lokaler?

Det er mulig å låne eller leie lokaler etter kl. 16 og fram til kl. 21 på hverdager, begrenset til undervisningsåret. Lørdag og søndag fra kl. 08 og fram til kl. 23.

Søknad

Den som søker om utlån eller utleie må fylle ut elektronisk søknadsskjema. Alle søkere må være over 18 år. Søknaden må være sendt inn minimum 2 uker før utlån og utleie.

Regler for utlån og utleie av lokaler på Bodin videregående skole (PDF, 112 kB)

Andre spørsmål? Ring skolens sentralbord, telefon 75 65 10 00.

Utleie i Koronaens tidsalder

Generelt gjeld følgjande:

• Leigetakere må forhalde seg til nasjonale smittevernråd (sjuke personer skal vere heime, hygiene og avstand)
  • Leigetaker skal forlate leigd rom reingjort og slik at det er klart til ordinær aktivitet neste skuledag.
  • Leigetaker må ha oversikt over deltakere (smittesporing).

Leigetakere samarbeider godt for å finne løysinger som gjer at samfunnet kan fungere så normalt som råd.

Døme på aktiviteter som går som innanfor smittevernreglane:

-Korøving
-Konfirmasjonsselskap og andre private arrangement som tilsette står bak
-Ordinær trening i gymnastikksal og basseng på ettermiddagstid.

Døme på aktiviteter som ikkje går, eller er endra:

-Overnatting i klasserom
-7-toppsturen har ikkje arrangement inne på skulen
-Morgontrening for symjeklubben (vi har ikkje kapasitet til forsterka reinhald om morgonen)