Oppfølgingstjenesten på Bodin

Jobber for at alle ungdommer skal ha et fornuftig dagtilbud som kan gi en kompetanse til bruk senere i voksen-/arbeidsliv. Elevtjenesten holder til i 3. etasje over styrkerommet.

Hva gjør vi?

• Veileder ungdom og foresatte i grunnskolen med tanke på ulike alternativer til ordinær videregående opplæring.
  • Veileder skoleungdom som står i fare for å falle ut av videregående opplæring.
  • Arbeider for å hjelpe ungdom utenfor videregående opplæring til kompetansegivende aktivitet, enten i skole eller bedrift.
  • Samarbeider nært med mange etater/instanser utenfor skolen, blant annet utdanningsavdelingen, opplæringskontor, NAV, sosialkontor, PPT, barnevern m.fl. for å finne best mulige løsninger for ungdommen.

Vi oppfordrer alle som omfattes av punktene over til å ta kontakt med oss for å avtale en samtale.

Inndeling:

OT for Bodø skoleområde er delt i to områder med en OT-koordinator i hvert område.

Bodø videregående skole har ansvar for OT - Bodø Vest. Dette området vil omfatte Værøy og Røst, Landegode, området på Nordsia t.o.m Kjerringøy, byområdet/sentrum og ut mot Grønnåsen/Alstad.

Bodin videregående skole har ansvar for OT - Bodø Øst. Dette området vil være fra Grønnåsen/Alstad, Tverlandet, Saltstraumen, Skjerstad og Misvær.