Rådgivertjenesten på Bodin

Bestill time hos rådgiver

Rådgivertjenesten arbeider for at du skal få en god skolehverdag, og vi hjelper deg gjerne med å løse store eller små problemer knyttet til det å være ung og å være elev. Vi hjelper deg gjerne med faglige spørsmål, men du kan også ta kontakt hvis du har behov for noen å snakke med om private eller personlige forhold. Elevtjenesten holder til i 3. etasje over styrkerommet.

Lurer du på hvilke valgfag du skal velge for å være kvalifisert til den utdanningen du vil ta, hva du skal gjøre til neste år, eller er du usikker på hva du ønsker å jobbe med i fremtiden? Da kan en samtale med en yrkes- og utdanningsrådgiver være nyttig. Vi kan blant annet svare på spørsmål om fagvalg, videregående utdanning, utveksling, høyere utdanning, folkehøyskoler, privatisteksamen og lånekassen.

Vi  kan også være en samtalepartner for problemer du måtte ha hjemme, eller på skolen. Hvis det er noe du tenker på, så ta kontakt med oss for å avtale tid. Det er også mulig å stikke innom for å se om vi er ledig.

Rådgiversamtaler føres ikke som fravær, eller anmerkes på annen måte, så etter samtale hos oss får du en bekreftelse som du leverer til læreren din.

NB! Rådgiverne har taushetsplikt! Opplysninger av privat karakter kan ikke bringes videre uten samtykke fra elev og/eller foresatt(e).

Bestill time hos rådgiver her

Nyttige lenker:

All utdanning: utdanning.no