Innlogging i Office-programmene:
Du har mest sannsynlig blitt logget av Office-brukeren din i programmer som Word, Excel, PowerPoint, og OneDrive.
Når du logger på neste gang, vil Office-programmene holde seg innlogget i opptil 90 dager med inaktivitet. Det betyr at du ikke trenger å logge på hver gang du bruker Office-programmene, så lenge du bruker dem minst en gang hver 90. dag.
For å sikre at du er logget på, bør du sjekke om det er en gul varseltrekant ved navnet ditt i Office-programmene. Navnet står øverst til høyre i programmene. Hvis du ser en varseltrekant, betyr det at du ikke er logget på, og du bør logge på umiddelbart. Trykk på navnet ditt og velg «Logg på». Hvis vinduet står og snurrer, send inn supportsak. Trykk her for å komme til IT-support og kontakt IT. Du kan også spørre digitalpedagogen Anja om hjelp.
Hvis du opplever at du blir logget av før 90 dager ta kontakt med IT eller Anja.
OneDrive:
Det er også viktig å sjekke om du er pålogget OneDrive. Hvis du ikke er pålogget, kan du ikke lagre filene dine i skyen. For å sjekke om du er pålogget, kan du se etter OneDrive-ikonet i systemstatusfeltet på oppgavelinjen. Hvis du ikke ser ikonet, kan du åpne OneDrive-appen og logge på.
Ikke nøl med å kontakte oss hvis du har spørsmål!