Lærebøker

Den nasjonale læremiddelordningen gir elever i videregående skole gratis tilgang på trykte og digitale læremidler.

Avtale må signeres

Læremidler lånes ut via skolens bibliotek. Før elever får låne lærebøker og leie pc må avtale om læremidler/pc underskrives i Nordland fylkeskommunes avtaleportal. Mer info om avtaleportalen

Avtalen må underskrives av foresatte hvis eleven er under 18 år. Elever logger seg på med feidebrukernavn og -passord. Fylkeskommunen sender ut informasjon om pålogging til nye vg1-elever like i forkant av skolestart.

Legitimasjon - helst skolebevis

Elevbeviset fungerer som lånekort i biblioteket, slik skaffer du deg elevbevis
De som av ulike grunner ikke kan bruke skolebevis-appen kan låne ved å vise fram legitimasjon.

Utstyrsstipend

Alle elever med ungdomsrett kan få utstyrsstipend. Det skal brukes bl.a. til innkjøp av pc. Elevene har ellers ansvar for å dekke individuelt utstyr som opplæringen gjør det nødvendig å ha. Boklistene til TIP inneholder en oversikt over nødvendig utstyr. På KDA, ME og FBIE får elevene tilbud om å kjøpe en materialpakke (startpakke) ved skolestart. Mer informasjon om startpakkene kommer nærmere skolestart.

Skolen ønsker å bruke flere arenaer i opplæringen. Det kan medføre egenandeler, f.eks. til kino-/teaterbesøk og ekskursjoner. Slike utgifter vil avtales i god tid og gi rom for at alle kan delta, uavhengig av elevens/foresattes økonomiske stilling.

Boklister

Listene over hvilke læremidler hver enkelt klasse låner finner du i pdf-format under. Hver liste viser fortløpende læremidlene for vg1, vg2 og eventuelt vg3 på det aktuelle studieprogrammet.

Studiespesialiserende, forskerlinja og påbygging (PDF, 186 kB)

Kunst, design og arkitektur (PDF, 102 kB)

Idrettsfag (PDF, 84 kB)

Medier og kommunikasjon (PDF, 65 kB)